news

【イベントレポート】ブランディングの基礎と重要性について学べるウェビナー「The New Face of Branding」を開催

English follows Japanese

スタートアップ企業支援とコワーキングスペース運営のfabbit株式会社(本社:東京都千代田区、代表取締役社長:田中 保成)は、「Tha New Face of Branding(ブランディングの新たな局面)」と題したブランディングについて学べるウェビナーを開催しました。本ウェビナーでは、ZeBrand社のBrand and Design strategistのJohn Corleto氏とMotoko Murata氏が登壇し、ブランディングの基礎、そしてビジネスを成長させるためにどのようにブランディングを活用したらよいのか、について紹介しました。

ZeBrandによると、ブランディングのアプローチは、問題解決など、様々な場面に適応できるものであり、だからこそ様々な人にブランディングについて知ってほしい、と言います。

John氏によると、「ブランド」とは、単なるアイコンを示すのではなく、商品、ビジネスモデル、従業員の文化、コミュニケーション等、それぞれの要素が形作るものであり、コンセプトやアイデアが重要だといいます。そして、ブランド戦略は、アントレプレナーシップ(起業家精神)にとって不可欠であり、ブランド戦略を定めることは、企業組織の文化の定義、顧客体験の再考、そしてビジネス全体における新製品/サービスの開発につながるということです。

そして、ブランド戦略の策定には①ブランドとビジネスの分析、②細かなブランド戦略の定義、③ブランド体験の決定、④ガイドラインに基づくモニタリング、という4つのステップがあり、色、写真、タイポグラフィに加え、イラスト、ロゴ、UIなど、それらすべての要素を調和させることでブランドを確立できるといいます。

また、Motoko氏からZeBrandの紹介があり、事業内容の紹介と、同社が無償で提供する、タイポグラフィ、色といった、ブランド独自のものをデザインするためのツールキットについて紹介がありました。ブランディングに着手したい、という方は、ZeBrandまたはfabbitまでお問い合わせください。

 

fabbitが開催するイベント情報は下記をご覧ください。

https://fabbit.co.jp/event/

 

以上

 

【fabbit 株式会社の会社概要】

代表者:代表取締役 田中 保成

本社所在地:東京都千代田区大手町二丁目6番1号 朝日生命大手町ビル3階

 

 

[Event Report]”The New Face of Branding” to learn about the fundamentals and importance of branding

fabbit Inc. (headquartered in Chiyoda-ku, Tokyo, CEO: Yasunari Tanaka), which supports start-up companies and operates co-working spaces hosted a webinar to learn about branding entitled: “The New Face of Branding”. John Corleto, brand and design strategist at ZeBrand, and Motoko Murata took the stage to discuss the fundamental concept of branding and how it can be used to grow your business. 

According to ZeBrand, the branding approach is adaptable to different situations, such as problem solving, and that’s one of the reasons why every person should understand about branding.

According to John, a “brand” is not just an icon, but a concept or an idea that is shaped by the product, the business model, the employees culture, the communication, and other elements. Brand strategy is essential to entrepreneurship, and defining a brand strategy leads to a definition of corporate culture, a rethinking of the customer experience, and the development of new products and services throughout the  business. 

It is stated that there are four steps in developing a brand strategy: 1) brand and business analysis, 2) detailed brand strategy definition, 3) determining the brand experience, and 4) guideline-management monitoring.

In addition, Ms. Motoko introduced ZeBrand and its business, as well as its free toolkit of typography, color, and other tools for designing brands. If you would like to get started with branding, please contact ZeBrand or fabbit.

 

For more information on fabbit’s upcoming events, please visit; https://fabbit.co.jp/event/‌

 

Corporate Overview of fabbit Inc.

Representative: Yasunari Tanaka, CEO

Head office: Asahi Seimei Otemachi Building 3rd Floor, 2-6-1 Otemachi, Chiyoda-ku, Tokyo